Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kabeltjes pocket-pc

  • hessel

    Ik heb even een vraagje over de aansluitkabels die voor de verschillende pocket-pc's in omloop zijn.

    Nu heeft mijn vrouw zo'n Medion (Aldi) met GPS setje.

    De stekker hiervan past prima in mijn ipaq 4150 en hij wordt dan ook geladen. De GPS module ziet hij echter niet. Ik heb ook al veschillende COM-poorten geprobeerd, maar niets helpt.

    Is het nu zo dat het feit dat de stekker past nog niet wil zeggen dat het werkt of zit hem het probleem dat de ipaq 4150 helemaal geen serieele poort heeft ? Of zit die weer net op een andere pen ?

    Zit er sosieso enige standarisatie in deze kabeltjes of heeft iedere fabrikant zijn eigen aansluitingen bedacht ?

    Help !

  • Joost

    Het stekkertje zou kunnen passen, maar de kans is groot dat de aansluitingen anders zijn. Ik zou dus maar oppassen, want anders gaat je iPAQ er wel aan! Als je wilt uitzoeken en zelf verder

    wilt knutselen kun je hier: http://www.gomadic.com/ een datasheet vinden met de aansluitingen voor de HP4150.

    Daarnaast moet je uitzoeken welke aansluitingen je moet hebben van de gps-module. Je kunt dan, als je een beetje handig bent

    (wel een priegel-soldeerwerkje!) zelf een kabeltje maken (iPAQ stekkertje eveneens op bovengenoemde site te verkrijgen)

    Tot slot moet je zowel in je navigatie-software als in de GPS ontvanger het juiste communicatie protocol selecteren.

    Succes.

    Joost

  • hessel

    Goede tip deze website

    Ben er ondertussen al achter hoe het zit. Voeding zit op dezelfde plek (pin 1 t/m 4). Massa pin 10

    Alleen de seriele RXD zit bij de medion op pin 17 en bij de HP4150 op pin 7.

    Bij de HP zit op pin 17 de USB detect.

    Er is volgens mij dus niets stuk. Was trouwens wel een kwestie van meer geluk dan wijsheid.